Alla inlägg under augusti 2008

Av Julia - 14 augusti 2008 09:35

Igår var det fullt upp på jobbet...hade lixom glömt bort att det är inflytt om 2 veckor, så nu har jag jätte mycke att göra. =( Men då går tiden snabbare!


Igår började jag jobba nya tider, 9-17. Blir hämtad hemma kl 8, så numera har man sovmorgon! Hinner tom äta frukost hemma. =) Skönt!


När jag kom hem igår körde jag upp till Sofie och Jonas. Drack lite kaffe och snackade lite skit. =) Var längesen vi fick prata ifred, jag och Sofie. =)
Sen hem och laga lite mat. Marcus kom hem från garaget precis när maten var klar. =)

Blev en stund vid tvn med älskling och sen sängen!


Idag har jag inget planerat. Ska tvätta en maskin ikväll också...annars vet jag inte vad som händer. Nåt dyker alltid upp... =)


Tillbaka till jobbet!


Av Julia - 12 augusti 2008 20:00

Sovrum FÖRE renovering


Sovrum EFTER renovering


Vardagsrum FÖRE renovering


Vardagsrum EFTER renovering


Uteplats FÖRE


Tralldäck under konstruktion


Tralldäck EFTER (räcke och trappa saknas)


Lägger även in en bild på Leo, som trivs jättebra i huset!



Av Julia - 12 augusti 2008 15:59


Jag SKA lägga ut bilder idag när jag kommer hem!


SKA, SKA, SKA!!!

Av Julia - 12 augusti 2008 15:13

Så skönt, att det äntligen är klart! =)
Igår efter jobbet var jag och lämnade nycklarna till lägenheten. Så nu äger jag ingen lägenhet längre. Känns lite konstigt...är ju MITT första EGNA boende!

Men är såå skönt! =) Jag och Marcus trivs så bra i huset och det är där vi hör hemma. TILLSAMMANS!!! Älsklingen och jag!


Efter att lägenheten var överlämnad åkte vi hem och lagade middag, sen var det dags att ta tag i trädgården. Efter allt regn så behövdes gräsmattan klippas och Marcus såg fram emot detta! Åkerklipparen fick äntligen användas!!! =) Men tro nu inte att jag fick köra...fick räffsa äppel ist...typiskt att han ska göra det roliga! =(

Sen tittade vi på Jurassic park 3, så nu har vi sett alla. Inte riktigt min filmsmak men vad gör man inte för älaklingen.

På fredag ska vi till Bromölla och titta på Mumien...vill inte igentligen men de har redan beställt. Jag ska ta med en kudde som jag kan gömma mig bakom!!!



Idag är det lika segt som vanligt på jobbet...händer inte allt för mycket här!

Regnar gör det också. Längtar hem till soffan och älskling! =)

Av Julia - 11 augusti 2008 08:49

Tillbaka på jobbet! Har glömt att lägga ut bilderna som var tänkt. Har inte suttit vid datorn på hela helgen.


I fredags blev det pizza med Marcus och lillebror. Trallgolvet blev klart, trotts regn och rusk... Duktiga pojkar! =) Jag målade trappan (inomhus) ist, så slapp man bli blöt!

Sen blev det mys i soffan med älskling! Och en runda in till stan lite senare på kvällen.


Lördag: Jag sov länge, precis som planerat! =) Sen åkte Jag, Marcus, Timmy och Foxan till Kristianstad. Vi var på biltema, Elgiganten och Ekohallen på vägen hem! =)

När vi kom hem ringde jag mamma som skulle komma och hälsa på. Emma, Linus och Malva kom också ut en runda, de hade ju inte sett huset innan.


Marcus hjälpte Timmy att fixa lite och jag la mig i soffan och tittade på Kalenderflickorna. Hade så ont i huvudet att jag skulle nog lagt mig igentligen, men, men.

Senare åkte vi hem till Timmy för att titta på Humor på 4an, den var så där, man tröttnade efter ett tag.

Fick kaffe där och då försvann huvudvärken, tänk vad lätt det va!


Igår åkte vi hem till Marcus föräldrar för att hämta grejer, handlade på Citygross och sen hem och laga mat.
Efter middagen plockade vi fram ALLT godis och gjorde oss redo för film. Resten av kvällen, var det Jurassic park på dvdn. Vi hann med 2 av 3 filmer.

Får se den 3e nästa regniga dag... =)


Av Julia - 8 augusti 2008 10:04

Ja, nu har fredagen äntligen kommit! Var riktigt trött i morse...


ALLT löste sig igår...de ringde och sa att telefonen fungerade, jag fick ett nytt lösenord till internet så nu funkar det också. Och han kom och kopplade in parabolen. Men någon tv blev det inte! =(


Vi köpte en "ny" bil igår också...en 240 som jag ska styla lite!

Biltema nästa! Måste ha en annan klädsel och lite små prylar... =) Fin ska den bli!


Blev som sagt inget tv tittande igår...Marcus hade lovat att tömma och köra iväg en bil åt en kompis så jag hängde med. Riktigt duktig var jag, jobbade så fort jag kunde för att inte komma hem för sent. MEN klockan var ändå 22 innan vi var hemma... =(  Kanske därför man var trött idag...


Idag lägger Marcus, pappa och lillebror trallgolv! Så ikväll ska jag inviga det! Får bli en pizza och en kall cider! =)  Ska bli såå skönt att vara ledig i 2 dagar. Har dessutom tiggt skjuts hem idag så har jag tur så är jag hemma redan vid 4, verkar som de ska köra kl 3 härifrån!!! =) Hade varit skönt!


Ja, på jobbet är det lika dött som vanligt. Har nog ringt 2-3 gånger nu på 2h. Kan det bli värre? Och jag kan inte göra så mycket annat heller, har skickat iväg en massa mail, men inte fått svar, så jag kommer ingenstans...


Ska ta en kopp kaffe och ta en koll på aftonbladet...är lite besatt av Arboga rättegången.


La in bilderna från huset och på den "nya" bilen på datorn hemma igår. Ska försöka hinna lägga upp dem i helgen! =)



Av Julia - 7 augusti 2008 09:53

När vi kommer till Karlshamn igår så säger han som jag åker med att jag inte kan åka med honom idag. Kul! Kunde inte sagt det lite tidigare???

Efter lite ringande har jag fixat annan skjuts, och fick t.o.m sovmorgon då han inte ska köra förrän 8 från Karlshamn. MEN...kl 7 i morse ringer han och säger att han är sjuk. Så det var bara till att sätta sig i bilen och köra själv... Skit tråkigt!!! =(

Men sovmorgon blev det så vi får se när jag kommer härifrån idag...har iofs inte ringt ett enda samtal idag, så det händer inte allt för mycket. Ska försöka köra kl 16 fast jag började senare! =) Tänk alla gånger jag jobbat över innan!!!


Tillbaka till igår...Marcus skulle hjälpa sin syster att laga hennes bil och byta däck. Och eftersom jag hade sovmorgon så följde jag med! =) Skulle tvätta av fälgarna innan han satte på dem...gick jättebra tills MOBILEN hoppade ut ur fickan och rakt ner i tvättspannen! =( Jätteblöt blev den!

Så nu har jag ingen telefon...tur att Marcus hade en gammal hemma som funkar så länge. Men ny telefon finns inte med i min ekonomi just nu. Fast skattepengarna kommer väl snart!!!


Sitter som sagt på jobbet och har inget att göra! Kunde lika gärna stannat hemma idag! Men det trillar nog snart in någon som ska skälla lite och så är det full fart igen...


Marcus har gjort klart stommen till tralldäcket och imon ska Marcus, pappa och min bror lägga trallgolvet. Så sen är det klart! Eller ja, ska upp staket också. Men nästan!!!


Ikväll vill jag titta på tv...kan han inte komma och koppla in tvn snart?! Trodde han skulle komma igår, men nej, han hörde inte av sig! =(

Och hemtelefonen fungerar inte heller och då inte heller internet... Börjar bli RIKTIGT trött på allt tekniskt nu!!!


Mycket gnäll i detta inlägg, men det är så det känns idag! Skulle bara vänt mig om och somnat om idag!


Av Julia - 6 augusti 2008 07:16

Igår blev det fika med Sofie, Jonas och barnen, de hade ju inte sett huset... Två av Marcus kompisar var också med. =)

Sen skulle Marcus med en kompis och hämta en bil, så jag följde med. Skulle jag inte gjort...tog hur lång tid som helst! Är dö trött idag!!! Ska bara äta och duscha när jag kommer hem idag, sen sängen! =) Ska bli skönt!!! 


Vi fick inte igång internet hemma igår och nu fungerar inte telefonen heller... Blir så trött på allt tekniskt! Ringde Bredbandsbolaget om internet, fick sitta i kö hur länge som helst och sen säger de att de kan ringa upp, Javisst! Men de har inte ringt tillbaka än...


Marcus och pappa hade kommit ganska långt med tralldäcket igår. Marcus ska forsätta idag. Hoppas att det blir klart snart! Det blir jätte stort... =) Ett riktigt dansgolv!!! =)


Ska försöka få tag på Telia nu, måste få igång telefonen hemma... =(



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards