Alla inlägg under november 2008

Av Julia - 25 november 2008 11:18


Idag skiner solen och alla är glada. Men jag är fortfarande jätte förkyld, fast ändå glad. =)


Orkar inte så mycket på kvällarna nu, men ska försöka gå ut en runda ikväll. Marcus ska iväg och träna, men jag tror inte det är så bra för mig denna veckan... Ska klä på mig termobyxor, vantar, mössa och vinter kängorna sen ut och gå en runda. Sen får det bli soffan och Äntligen hemma. =)


Ska laga köttgryta ikväll med, blev inte det igår eftersom vi skulle in till Expert.


Någon som vet var man får tag på träkulor, till julpyssel? Måste ha dem innan torsdag. =)



Sofie: Ska ni med på promenad vid halv sex ikväll? 



Av Julia - 24 november 2008 21:20


Vi har precis tittat på Färjan, som vanligt.

Var inne på Expert, VIP-kväll, en runda innan. Hur mycket folk som helst där... =) Marcus föräldrar skulle ha en tv, så vi hjälpte dem välja. Var så sugen på en ny dammsugare, en rosa, men det blev ingen. =(


Tittar på CSI nu, ska snart in i duschen. Sen sängen!


Av Julia - 24 november 2008 07:48


Kallt...pannan har stannat i natt. =( Hinner inte rensa den nu, får ta det efter jobbet. Är jättekallt ute idag -4!


Längtar till jul, började tänka och prata om det igår. Ska bli så mysigt att fira vår första jul i huset. =)



Måste göra mig klar nu...återkommer.


Av Julia - 23 november 2008 21:46


Trött man blir på folk som lämnar elaka kommentarer...ingen som har tvingat dig att läsa om mitt tragiska liv...


Blev en mycket trevlig kväll igår! Jag vann bowlingen, eller iaf på min bana… Annars kom jag nog 3a eller 4a! =) Sen var vi på Terrassen, god mat som alltid. Efter det ville pojkarna gå ut, men jag kände inte för det. Så jag åkte med de andra tjejerna till Mörrum. Ganska skönt att komma hem vid 23. Kelade med katterna och tittade på tv tills Marcus kom hem.


Idag har vi haft en riktigt mysig dag. Vi har fixat här hemma och sen varit i garaget och hämtat grejer, nästa helg ska det vara tomt, lämnade släpet, körde och storhandlade, hem och lagade mat, Tacos. Gott! Sen har vi myst i soffan och så klart spelat bingo lotto. Ingen vinst för oss idag, men Foxan vann 2 sverigelotter. =)


Imon är det jobb igen… Lite skönt faktiskt. Men är jätte förkyld och har inte sovit så bra i natt, så det är dags för sängen strax.




Av Julia - 22 november 2008 13:26


Middagen igår gick jätte bra. Gott och trevligt sällskap.

Sen åkte jag in till Marcus som var i garaget. Blev en runda i stan och sen haem till sängen.


Idag stack Marcus kl 8:30 han skulle in till garaget igen. Jag fick sovmorgon och sitter nu framför tvn och väntar på att han ska komma hem igen.


Ikväll ska vi bowla och äta middag på Terassen. Ska bli kul att hitta på något! Längtar...


Nu ska jag ta en kopp kaffe och hoppas att Marcus kommer snart.



Av Julia - 21 november 2008 14:01


Blev ingen promenad till affären...kom på att jag skulle ha för mycket grejer. Ringde Marcus vid 12 och följde med dem på lunch. Ångrar mig nu, för jag är fortfarande hungrig och har betalt 74 kr för seg entrecote och klyftpotatis. Gick inte att äta köttet, det bara växte i munnen...

Ska försöka hitta något att äta här hemma nu.


Börjar bli klar inför kvällen. Handlade efter vi ätit, har bytt sängkläder och sen har jag dammsugit och skalat potatis. Har även ändrat hela middagen. Orkar inte skiva all potatis till potatisgratäng, så det blir klyftpotatis ist. Är även osäker på hur länge en hel kycklingfilé behöver ligga i ugnen, så har bestämmt mig för att steka den ist. Men det blir gott ändå det är jag helt säker på! =)


Nu ska jag städa toaletten och sen ta en dusch, känner mig inte så fräch nu... Man blir varm av att dammsuga... =)


Ska sen göra salladen och duka. Kom på att jag har glömt att hämta stolarna, får se om jag orkar/hinner köra iväg igen. Annars får väl jag sitta på en pall. Det går de med!!! =)




Av Julia - 21 november 2008 10:06


Är hemma idag och när jag gick upp såg jag att det ligger snö på marken. =) mysigt!


Här är full fart idag, ska städa och laga mat...fixa allt inför ikväll. Måste ner till affären, funderar på om jag ska gå eller köra. =)



Måste sätta fart nu...återkommer senare.

Av Julia - 20 november 2008 18:54


Lite skönt att komma hem till mamma idag, bara sitta här och prata med mamma och lillebror. Har precis ätit jättegoda biffar och hemmagjorda klyftpotatisar. Gott! =)


Snart kaffe och sen kommer Marcus och hämtar mig. Ska hem och börja städa inför imorgon kväll.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards