Av Julia - 27 oktober 2008 21:07

Nu har vi tittat på Färjan och ätit kladdkaka! =)

Blev så sugen så var tvungen att baka. Gott blev det, mycket bättre än det brukar.

Nu ska jag titta på CSI och sen sova.

God natt!

Av Julia - 27 oktober 2008 18:33

Sitter i soffan och tittar på tv, med Marcus och Foxan. Väntar på att Färjan ska börja. Å det finns inte så mycket annat att göra. Det är så mörkt ute!

Har varit duktig idag, städat, tvättat 3 maskiner, räfsat löv men sen började det regna och blåsa, så jag får göra om det imon...

Men Foxan ska hjälpa mig imon! =) Tack!

Sen har jag lagat mat och ätit. Blev vitlöksbröd till idag. =) Gott!

Sotis i högen

Löven

Mina 3 högar...

(som nu inte är några högar längre)

Av Julia - 27 oktober 2008 10:40

Vaknade vid 9, låg kvar och mös med katten innan jag gick upp. Har ätit frukost och sitter framför tv nu.

Ska slänga in en maskin tvätt och sen gå ut en runda. Ska kratta lite löv...

Återkommer senare...

Av Julia - 26 oktober 2008 20:56

Hemma igen efter hajken!

Lördagen började kl 10 med samling inne i K-hamn. Sen bar det av låångt ut i skogen.När vi hade kommit fram var det dags för lek och uppsättning av tält. Sen serverades det lunch. Gott! =) Efter det skulle ungarna ut på spår och vi skulle förbereda inför middagen.

När barnen kom tillbaka fick de laga mat på stormkök. De är så duktiga =)

När maten var uppäten och disken var klar var det dags för lägerbål nere vid sjön. Mys med eld och sång. =) På vägen tillbaka upp till stugan var det ett jättefint ljusspår utsatt.

Sen nattmacka och varm choklad… Så gott och mysigt med varm choklad i en mörk skog! =) Efter detta gick barnen och la sig och vi ledare pratade lite skit och hade det trevligt.

Kl 23 var det dags att sova för mig med…

Vaknade kl 7 i morse av att ungarna sprang rundor…inte så kul! =( Men så är det… Ute öste regnet ner…ungarna var dyngsura redan innan frukosten var serverad. Barnen fick äta frukost inne i stugan och vi ledare plockade ner tälten och röjde undan ute. Sen fick vi också frukost. =)

Barnen fick gå ut och leka efter frukosten och vi städade i ordning stugan och påbörjade förberedelserna inför lunchen. Vid 12 var alla jätte blöta och hungriga. Vi grillade hamburgare som vi åt ute i regnet. Sen var det dags för hemförd. =)

Körde in till K-hamn och lämnade av ungarna sen fick jag köra till scoutstugan i Mörrum och tömma släpet. Massor av grejer hade vi med oss för bara 1 natt… Helt otroligt!

Efter detta körde jag hem. Kläderna åkte direkt i tvättmaskinen och jag tog en lååång dusch. Orkade inte laga mat så det fick bli pizza ikväll.

Har precis spelat Bingo lotto, inga vinster ikväll heller… Men nära var vi! =)

Nu är det dags för sängen, är helt slut nu. Fick precis reda på att jag är ledig imon också. Får reda på en dag i taget nu…

Så god natt allihop!

Av Julia - 24 oktober 2008 15:53

Blev en runda upp till Malena igår. Tittade på nya huset! =) Var jättefint!

Kul att sitta och prata lite om gamla tider...

Åkte sen upp till scouterna och hade pyssel kväll. Packade inför hajken i helgen också. Sen kom migränen...inte alls kul. Gick och la mig så fort jag kunde...

Idag har jag och älskling varit och STORhandlat och sen körde jag och mamma till ronneby för att hämta ett vitrinskåp. Men det såg inte ut som det skulle så det blev inget. Blev en runda på Maxi ist...och jag har nu inhandlat, Sex and the city the movie!

Var och lämnade av mamma och möte upp Marcus som hade besiktigat 240n utan anmärkningar! =) Skönt!

Sitter nu och tittar på Sex and the city, ska snart äta taco! Gott ska de bli! =)

Ska packa ikväll och fixa det sista inför helgen.

Av Julia - 23 oktober 2008 15:18

Blev ingen lunch med Sofie och barnen...jag åt själv ist. Sen kom Foxan och Sandra en liten stund, de skulle köra till Tingsryd. Men jag orkade inte följa med...

Har legat på soffan och halv sovit en stund. Ska göra mig iordning och äta något innan scouterna.

Kanske, kanske ska Marcus vara ledig imon! =) Hade varit skönt, så vi kan handla och allt sånt imon på dagen. Ska besiktiga 240n också! *hoppas*

Av Julia - 23 oktober 2008 09:48

Blev bara en dag på jobbet denna veckan...vi har som sagt inte så mycket att göra så vi kan lika gärna göra det hemifrån. Slippa åka så långt varje dag.

Igår när jag kom hem var Marcus i källaren och fixade med pannan, den hade stannat. Sen lagade vi mat och tittade på tv. Pojkarna ville titta på film, och så blev det.

Vår diskmaskin började läcka vatten igår, vågar inte starta den idag...får vänta tills Marcus kommer hem.

Nu ska jag göra mig iordning, för snart kommer Sofie och barnen. Ska bjuda på lunch. =) Köttbullar och makaroner... Sen blir det promenad!

Återkommer...

Av Julia - 22 oktober 2008 09:40

Sitter nu här igen, har ringt 2 samtal som jag kopplat vidare...inte allt för mycket att göra med andra ord.

Igår fick jag köra in till stan och hämta Marcus för 240n startade inte. Sen körde vi upp till Sofie och Jonas, Marcus tittade på deras bil och sen blev det fika. Gott! =)

Efter det åkte Marcus in till garaget igen, för att få igång 240n (vi måste besiktiga senast fredag). Jag körde hem och slappade på soffan. =) Orkade inte laga någon middag, så det blev Mcd...tyvärr...

Sen gick vi och la oss, men jag kunde inte somna...har ont i min hand. Det värker i handen... Somnade jättesent...

Nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe och vänta på att det händer något!